Tindra och jag är nu ensamna hemma, Rickard flög till Köpenhamn i torsdags, han är åter här hemma onsdagnatt.....känns lite extra pga inbrottet men allt är lugnt och vi sover bra båda två. Larmet är på.
Just nu är man klibbig hela tiden känns det som, har haft mellan 26-33 grader.
Nätterna har blivit varmare och har haft AC:n på på kvällarna.
I poolen är det 28 grader vilket är riktigt skönt.
Tindra simmar omkring mer och mer själv nu med armringar och badring.
I poolen är det 28 grader vilket är riktigt skönt.
Tindra simmar omkring mer och mer själv nu med armringar och badring.
I fredags blev Tindra biten av en pojke på dagis...inget sår men ett litet bitmärke på armen.
Efter dagis var vi i stora lekparken i Limassol, det var Tindras önskan att vi skulle åka dit.
I parken träffade hon en pojke och hans mamma.
Pojken heter Maximilian, de är från Österrike, mamman är ursprungligen från Thailand. De har bott här i ett år, pappan jobbar inom hotellbranschen.
Tindra och Maximilian lekte hela eftermiddagen, sprang omkring, klättrade, gungade, rullade på marken med mera. Mamman var trevlig, kunde en del engelska i alla fall, vi bytte nummer och ska höras av då barnen lekte så bra. De bor nära parken.
Det är intressant, man möter många nya människor som man nog aldrig skulle ha mött annars.
Pojken heter Maximilian, de är från Österrike, mamman är ursprungligen från Thailand. De har bott här i ett år, pappan jobbar inom hotellbranschen.
Tindra och Maximilian lekte hela eftermiddagen, sprang omkring, klättrade, gungade, rullade på marken med mera. Mamman var trevlig, kunde en del engelska i alla fall, vi bytte nummer och ska höras av då barnen lekte så bra. De bor nära parken.
Det är intressant, man möter många nya människor som man nog aldrig skulle ha mött annars.
Fredagkväll tänkte jag att vi skulle ha det lite mysigt, äta mat, titta på en film som vi köpte, Thumbelina (Tummelisa men Tindra säger Elisabeth...). Tindra verkade trött då hon hade lekt i parken i tre timmar.
Middagen var avklarad på fem minuter...Tindra har myror i brallan, kan inte sitta stilla. Sedan fortsatte kvällen med att hon klättrade upp och ner i soffan, säkert en timma...jag som trodde hon var trött.

Ja, här klagar vi inte på sommarvärmen. Det är skitkallt!! En tröst, jag tror nästan alla 2-3 åringar har myror i brallan, det är jobbigt att sitta still, mna kan missa något, eller ännu värre somna.Jag kan se på korten hur det lyser av glädje och äventyrslust i Tindra.
SvaraRaderaNär jag tittar ut nu, ser det ut som höst.
Kram från Maria
Ja somna det får man ju inte;) De har så mycket energi, helt otroligt.
SvaraRaderaHöst? det ska ju snart vara sommar.