måndag 7 juni 2010

Våra helgaktiviteter

Lite uppdatering om vad vi har hittat på i helgen.
Vårt fredagsmys bestod av att åka till Pizza Express och äta pizza, sedan var tanken att åka till tivolit och åka karuseller....men de hade packat ner tivolit o vi som hade lovat Tindra.
Men det var inga problem, vi åkte ner till strandpromenaden i Limassol och gick till lekparken där istället, vilket gick lika bra.



LÖRDAG
Lördagens utflykt blev en tripp till Agia Napa, Fig Tree Bay, Protaras.
Det var en jättefin strand, riktigt medelhavsvatten, turkost.
Väldigt mycket turister förstås, mycket rödbrända magar och ryggar...vi låg som packade sillar på stranden.
Restaurangerna trängdes med varandra på gatorna.
Skyltar stod på svenska, var o varannan människa vi mötte pratade svenska, vi köpte gårdagens aftonblad, sightseeingbåtarna åkte ut och in, vattenscotrar och crazy sofas avlöste varandra i vattnet.
Helt enkelt så det ska vara i en turiststad.



SÖNDAG
Söndagseftermiddag gick vi ner till Plus Sea och tog en Frappe.
Frappe är det man dricker här i kaffeväg. Alla dricker Frappe.
Vi kan ju inte vara sämre, måste ju smälta in.
Kallt néscafe med mjölk, jag som tycker om kaffe med mjölk gillar detta.



MÅNDAGMORGON igen, dags att gå till dagis.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar