Efter att ha väntat nästan fyra månader på att få nya skåp där tvättmaskinen står och en torktumlare så ska det nu ske.....
De kom igår, tog bort skåpen så nu står det en ensam tvättmaskin här...vi fick ett hål på köpet också (ska lagas förstås)
Det är lite komiskt, vad vi har hållt på med det här.
De har varit här o mätt och tittat och tittat igen, och så har elektrikern varit här och så har vi pratat och ringt och frågat....men nu, nu är det dags. Elektrikern kommer imorgon och skåpen kommer nästa fredag, sista dagen innan vi åker till Sverige. Bättre sent än aldrig;)
Tindra pratar mycket om en flicka som heter Markella, det är hon som sitter längst ner till höger. Tindra vill bara ha klänning just nu för det har ju Markella.
Åkte framåt i snigelfart, pga att någon hade kört in i en annan bil förstås, det stod en bil mitt i vägen, jag såg inte en skråma på den bilen men föraren tyckte att det var bra att stå där och ta rökpaus. Till slut (efter nästan en timma) flyttade han på sig och ställde sig på trottoaren istället och trafiken kunde flyta på igen.
Detta händer ofta, folk kör in i varandra, ofta i en korsning eller vid ett trafikljus och även om det bara blir en liten skråma så står de kvar på exakt samma ställe tills polisen kommer...och det kan ju ta ett tag. De står och pratar och röker.
(Förr var det så att de var tvungna att stå kvar o vänta på polisen men det behöver man bara göra nu om någon är skadad, men som mycket annat så gör de som de vill.)
I tisdagskväll träffade jag och Tindra en finlandssvensk som bor i Nicosia med sin cypriotiske man och deras son Liam. Jag har fått kontakt med henne via hemsidan mumsincyprus. De kom och hälsade på oss, det var mycket trevligt och på måndag ska Tindra och jag troligtvis åka till Nicosia och hälsa på dem.
I eftermiddag ska vi träffa Marlene och hennes mamma och pappa igen. De har varit i Österrike i två veckor men är nu tillbaka igen. Det ser vi fram emot.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar