Sista veckan innan vi åker till Sverige. Denna vecka har inneburit fixande inför resan och åkande fram och tillbaka.
I onsdags eftermiddag kl fyra närmare bestämt träffade vi Marlene och hennes pappa på stranden, nu kommer vi inte träffa dem på två månader då vi åker till Sverige på lördag.
De kanske ska åka till Sverige på semester, jag har tipsat dem om Astrid Lindgrens värld.
Så kanske vi ses i Sverige.
Tindra gillar verkligen att bada i poolen, hon har "kvällsbadat" flera kvällar den här veckan innan läggdags. Hon badar och badar...vill inte gå upp.
Jag undrar vad hon kommer tycka om vattentemperaturen i Sverige...vi har 30 grader i poolen nu, vet ej vad det är i havet, men säkert 23-25 grader.
Vi har jättevarmt....idag 35 grader om inte varmare. Igårkväll kl 22.00 var det 30 grader.
I onsdagsförmiddag fick jag för mig att jag skulle lägga mig i en solstol för första gången sen vi kom hit....10 min blev det...var så varmt...inte riktigt min grej längre att ligga o steka.
Så låg jag där och tänkte måste jag göra detta...nej det måste jag inte. Så jag gick in:)
Nu är det skollov här och det är även mycket turister.
Nu har till och med badvakten hittat till stranden nedanför oss, det är ett tecken på att det är sommar och turistsäsong....men han kan inte ha mycket att göra.
Det är en lugn och liten strand här nedanför. Det är ett hotell som ligger precis här där vi bor, Atlantica Bay Hotel...bor mest "pensiosar" där.
Fredagkväll ska vi på en shippingmiddag med dans, därför har jag flängt runt och letat klänning, skor och acessoarer till det denna vecka....men som vanligt slutar det med att jag tar en gammal trasa som jag redan har.
Skor har jag letat idag, åkt genom hela stan...alla skor är för smala här har jag konstaterat....så jag tar ett par som jag redan har:) Linn om du läser detta så förstår du vad jag menar.
Så typiskt mig.
Måste dock ha en väska, såg en i måndags men köpte den inte så det får bli ett "akutköp" imorgon.
Imorgon är det Tindras sista dag på dagis på ca två månader. Har köpt en liten present till Tindras Fröken Lianna, som vi ska ge henne imorgon.
Tindras nya ord är: Naughty boy, och It´s a girl.
Nu väntar vi på att våra nya skåp till tvättstugan" ska komma.
De ska sättas upp imorgon.
Sedan ska här städas ur frys och kylskåp och börjas packa lite smått.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar