tisdag 21 december 2010

Father Christmas

Julpartyt på dagis igår avlöpte fint. Tindra som är livrädd för jultomten hade gått fram själv till "father christmas" och hämtat sin present.
Han kanske inte såg lika läskig ut som förra årets jultomtar...eller han kanske inte pratade som Rickard eller som Roger, vilket gjorde henne väldigt konfunderad förra året.
Förra året hade vi både jultomte på julafton (Rickard) och på juldagen (Roger).

Tomten var snäll sa Tindra när jag hämtade henne.
Hon fick en dvd med Musse Pigg, Kalle och Långben som firar jul och två chokladbitar.
De är mera frigjorda vade det gäller godis här än i Sverige....ibland får de en sweetie på dagis om de varit duktiga. Kanske inte så bra men man får ta seden dit man kommer.
Hon får aldrig godis av oss, så det jämnar väl ut sig.

En sak till, de vet ej hur man kör i rondeller i detta landet....

5 kommentarer:

  1. Ja det där med tomten kan ju vara lite läskigt! Vi har inte bestämt vem som ska vara tomte än men Emil vet att han kommer med paket, det ska bli spännande att se vad han tycker...

    SvaraRadera
  2. Ett tips, om det går ta nån han inte känner eller att den som är tomte verkligen förställer rösten. Jag tror det blev väldigt konstigt för Tindra förra året. Hon kände ju igen både Rickard o Roger fast det ändå inte var dom:) jaja hon är ju ett äldre nu så det kanske inte är lika läskigt i år.

    SvaraRadera
  3. Alva fick ocksa med sig godis (rocky road och gum bears) hem ifran dagis nar dom hade deras xmas party! Hon ar 17 manader!! Jag at upp det istallet for att ge det till henne. Kram

    SvaraRadera
  4. Hm, vad duktiga ni är när det gäller godis.... Tredje barnet får godis som smakportion vid fyra månader... ;) Nävars, så illa är det inte men svårt att låta de "stora" barnen få lördagsgodis och låta den lilla titta på..... Omöjligt skulle jag vilja säga... God jul på dig, hoppas vi ses snart igen. Var jätteroligt att träffa både dig och Hella Bella, god mat oxå!Måste vi göra igen, helst så fort du är hemma nästa gång, känn ingen press ;). Kram

    SvaraRadera
  5. Jag förstår att det inte går att ha samma "regler" för andra eller tredje barnet.
    Igår på julafton åt Tindra däremot mycket godsaker...

    Vi gört igen....träffas alltså...ha en fortsatt bra julhelg Kram

    SvaraRadera