Pappa och Barbara kom i fredags. '
Fredagskväll var vi på Four Seasons grekiska restaurang och åt fantastiskt god meze.
Bara uppläggningarna var små konstverk.
Tindra hade barnvakt för andra gången, hon heter Margerita. Hon var här kvällen innan då vi var ute och åt med vänner.
Tanken var att Tindra skulle somnat innan vi gick. Tji fick jag.
Hon var så uppspelt så det gick inte.
Tindra och Margerita hade dansat och sjungit med mera innan hon slocknade i soffan framför Mickey Mouse.
Lördagen tog vi en förmiddagsfika på Starbucks, vi åkte vidare till Pissouri och vårt favorithotell och åt en god grekisk sallad till lunch. Tindra doppade sig upp till magen i poolen.
Rickard jag och Tindra släppte av P och B hemma.
Vi åkte vidare till Luciafirande som svenska kyrkan och svenska skolan anordnat.
Det var stämningsfullt och mysigt att höra och sjunga julsånger. Efteråt var det fika och lotteri.
Prästen var en trevlig prick, han hade varit utlandspräst i många år.
Söndagen blev det golf för Rickard och mig med Claes och Pia medans Tindra var hemma med Morfar och Barbara. De var på stranden och träffade av en slump Marlene och hennes föräldrar.
Måndag tog P och B en egen tur med hyrbil upp i bergen och vidare till ett ställe som heter Lachi, en liten fiskeby.
De var tillbaka här i onsdagskväll. De har hunnit med MÅNGA sevärdheter.
De hittade bland annat ett kloster där det bara bodde en abbott, han tillverkade vin.
Vinet drack vi i onsdagskväll ihop med sashimi och makimono.
Kvällen avslutades med färska jordgubbar som P och B köpt på vägen hem. 1 kg för 9 euro.
Dyra pga första skörden.
Tindra och jag var hos Marlene och hennes familj hela måndagseftermiddagen.
Tisdagen var jag i Nicosia med Pia.
Onsdag = grekiska lektion. Hade ett litet test som gick bra.
Imorgon fredag åker vi till Sverige. Jag, Tindra, Morfar och Barbara.
Rickard åker till Oslo, Stockholm, Finland början på nästa vecka.
Ska bli sååååå kul att träffa alla som vi inte har sett på ett tag.
Tråkigt bara att jag inte hinner med alla den här gången.
Nu måste jag gå och packa.
Här kommer mer bilder från veckan.

Mysigt med besok! Jag kande knappt igen Jan pa kortet. Fast det beror kanske pa solglasogon och hatten. Kanns som om det inte var sa langesen som vi satt i hans roda Toyota Celica(?) och tittade pa hans barbara telefon. Da var ju den jattecool men vad stor den var egentligen. Ha ha... Tank vad tekniken har gatt framot. =) Kram
SvaraRaderahahaha, det var tider det:) Toyota Celica helt rätt o den där mobilen...den var ju så tung och stor. Men det var ju ett tag sedan....de åldras våra päron.
SvaraRadera