Festen "a taste of swedish christmas food" gick galant.
Det var ju ganska mycket mer att göra än vad jag trodde.
Tog hela dagen.
Har aldrig gjort ett minijulbord till så mycket folk tidigare...har aldrig gjort ett julbord själv förut överhuvudtaget.
Vi var 15 vuxna plus 7 barn
Alla verkade nöjda och de sa att det var gott....de kanske inte skulle säga något annat men i alla fall de åt och var glada.
En del sa till och med att de tyckte det var imponerande.
Det som bjöds var: glögg när de kom, sedan sill, gravad lax med gravlaxsås, rökt lax, ägg med kaviar, julskinka med senap, köttbullar, janssons, risgrynsgröt, rödbetssallad (mycket populär), knäck, ischoklad, lussekatter, pepparkakor.
Att dricka: snaps, vin, öl, julmust med mera.
Idag håller jag på och städar efter gårdagens fest.
Vi fick en massa fina presenter, mycket choklad. Mums.
Tindra fick en hel del presenter så hon trodde väl att det var hennes födelsedag.
På inbjudan hade vi skrivit att de kunde komma runt fem.
Det var ingen som kom klockan fem förstås. Svenskarna och norrmännen messade och sa att de var lite sena, men inte de andra gästerna.
Det är ju normalt att man kommer sent här.
Anyway, alla kom nästan samtidigt runt halv sex, sex och det blev bra och mycket trevligt.
Tindra var jättetrött imorse då det blev sent igår men de har julparty på dagis idag och det måste hon ju vara med på.
Tomten ska komma, de ska sjunga julsånger, få paket.
Jag fick i uppdrag att köpa 20 stycken almira med ham and cheese (cypriotiskt partysnack, små brödbollar med olika fyllningar).

Wow Emma! Eller ska jag kalla dig 'domestic goddess'? Vad duktigt du ar som organiserade allt sjalv. Sjalv ska jag fixa kottbullar, skinka, prinskorv, potatis och glogg tills pa julafton och jag har smatt panik! Vi ska namligen pa en svensk picknick a la julbord med kompisar i Manly. Alla ska ta med sig nagot.
SvaraRaderaGod Jul!
Kram Erika
hahaha, överdriv inte...men jag känner mig lite duktig;) det där fixar du galant....berätta hur det var sedan. Kram
SvaraRadera