God fortsättning...
Här är vår vackra icke riktiga gran, bär mig emot att säga det, men det är dagens sanning.
De riktiga granarna tog slut redan 10 december.
Cyprioterna börjar pynta och ta in granar här redan 1 december.
Ni ska se så mycket juldekorationer det är här på gator och torg...helt otroligt.
Har man ingen snö och riktig kyla så pyntar man istället verkar det som.
Det är faktiskt fint. Men de rosa, röda, svarta, blå, vita granarna som finns de kan man ju vara utan.
Det fanns faktiskt ett ställe där de sålde riktiga granar......för 550 euro.
Vem betalar 5500 svenska kronor för en gran. Nån måtta får det vara på det hela.
Jag måste ändå säga att vår gran är riktigt fin när vi äntligen fick ihop den.
Vi köpte förstås fel ljus...bara blinkande, fick köpa nya kvällen innan julafton.
De nya ljusen har 8 olika funktioner...känns inte så nödvändigt, men man tager vad de haver.
I onsdags anlände Bengt (Tindras farfar) och Bettan hit.
Vi klädde granen på onsdagskvällen och gick sedan ut och åt en god middag.
I torsdags hade jag en massa ärenden, typiskt mig att ha en hel del kvar att göra dan före dopparedan.
På eftermiddagen efter att vi hämtat Tindra åkte vi till My Mall där jag också hade ärenden.
Farfar och Tindra passade på att åka skridskor.
Tindra åkte omkring själv, hållandes i en stödsäl. Hon blev arg när hon var tvungen att sluta.
Det var väldigt mycket folk, många som åkte skridskor, hellre än bra, men det är kul att de åker och försöker.
Julaftonsförmiddag åkte vi till Agia Napa, till svenska kyrkan där de hade samling vid krubban.
Det var mysigt, trevligt och roligt att få sjunga lite julsånger, få lite julstämning.
Tindra fick gå fram med de andra barnen och lägga fram djur vid krubban. Hon tyckte det var mycket spännande. Jättetrevlig präst måste jag säga.
Sedan bar det av hemåt och duka upp julmaten.
Tårtan bidrog Bengt och Bettan med. Mycket god.
Tomten kom i år också. Tindra var rädd men det gick mycket bättre i år än förra året.
Det går dock inte att lura Tindra, hon såg direkt att det var farfar......ändå var hon lite smårädd.
Studsmattan fick hon i julklapp, mycket studsande blir det.
Vädret har varit varmt i julhelgen. Runt 20-23 grader.
Juldagen tog Rickard och Tindra ett dopp i havet, bara för att liksom.
Juldagen avslutades med en stor buffé på Londa som Hasse bjöd oss på.
Roligt att smaka lite av engelska julmaten.
Här på Cypern går många ut och äter på restaurang på juldagen då det är då de firar "julafton" här.
Många restauranger har jullunch och julmiddag.
På kvällen är det visst många som går ut svingar sina lurvia eller drinkar (antar att det är mest de yngre)
Nu laddar vi för vårt besök som kommer imorgon.
Vänner från Stocholm, Magnus, Helena och lilla Victor.
Bror min, David kommer imorgonkväll. Ska bli roligt att alla kommer. Det blir fullt hus.

God Fortsättning! det låter som ni haft en mysig jul fast ni inte har nån snö! Vi har verkligen haft riktigt härlig vinter med mycket snö! Emil tyckte inte tomten var läskig och sa idag när att tomten heter Onny= Jonny, farmors man så det var väl därför kanske det gick så bra... vi trodde han inte märkte nåt, men de är ju smartare än man tror. Härligt med bad på juldagen! kram
SvaraRaderaTack detsamma:) (vad kul att du börjat kommentera)
SvaraRaderaDe små är smartare än man tror helt klart:)
Ni måste ha haft en riktigt vintrig jul, så som det ska va.
GOTT NYTT ÅR KRAAAAM