fredag 3 december 2010

Ringen

Den där ringen Tindra fick i julkalendern 1 december blev en följetong.
Hon tog ju med sig den till dagis...men skulle lämna den i väskan.
Rickard glömde förstås bort det.
När jag kom och hämtade henne och vi satt oss i bilen så började hon prata om sin ring.
Hon ville ha den....den fanns inte i väskan. Hon visste inte var den var. Det blev väldigt ledsamt förstås.
Som tur var så när vi kom hem och öppnade matlådan så låg ringen där.
Melissa (fröken) hade varit snäll och lagt den i lådan. Vilken tur.
Ringen försvann ytterligare två gånger under eftermiddagen, återfanns båda gångerna.
På kvällen tog vi en biltur och Tindra tappade ringen i bilen.
Vi lyckades fiska fram den dagen efter med hjälp av en kniv.

Kalendern är också ett hett ämne. Tindra kan inte riktigt förstå att hon bara får öppna ett paket.
Det blir lite "skrik och panik" här hemma eftersom hon har spanat in några paket som hon vill öppna genast.
Bara one mamma....bara one.

Igår var Rickard och jag ute och åt med ett par vänner. Vi hade vår barnvakt Margarita.
Det  var första gången hon kom hit. Det gick jättebra. Tanken var att Tindra skulle ha somnat när hon kom.
Men lilla T var så uppspelt så det gick inte.
Hon tyckte det var jätteroligt att Margarita kom, de busade massor, Tindra sprang omkring som en galning. 
Det blev inget gråt när vi gick vilket var väldigt skönt.

Just nu är det julpyssel på schemat. Vi väntar på morfar och Barbara som precis har landat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar