Hola, buenos dias, buenos noches, una copa de cava por favor, una cervesa, aqui, cafe con leche, gracias.......spanskan sitter som en smäck...hm.
Tänk vad man glömmer allt det man lärde sig på spanska lektionerna, men det kommer sakta tillbaka när man är här...lite utav det.
Spanska är ett roligt språk....lättare än grekiskan.
Ligger på takterrassen på hotellet, vid poolen och tittar ut över taktopparna....NOT.
Det var vår tanke men vi har inte kommit dit ännu, har ätit frukost, softar nu i sängen innan vi ska packa, idag är det hemfärd.
Hinner kanske ta en liten tripp till takterrassen innan vi checkar ut.
Vi har suttit där varje sen eftermiddag och tagit det lugnt efter att vi har gått och gått hela dagarna.
Barcelona är nu en av mina favoritstäder, vacker, trevlig stad.
Hotellet som ligger på La Rambla kan jag varmt rekommendera Hotel 1898.
Så, nu fick hotellet lite gratisreklam också.
Återkommer med mer info och bilder när jag kommit hem igen, till dess.
Adios amigos.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar