Jaha nu har man "pratat" med tre personer samtidigt.
På skype har jag nu "chattat" med min österrikiska vän Margot och en vän här i Limassol, samtidigt på msn "chattade" jag med min svägerska Sofie. Himla bra, effektivt.
Nu är jag uppdaterad om vad som händer i Sverige och i Österrike, plus att jag har diskuterat greklektioner.
Nu lite trafikprat igen, mitt favvoämne;).
På övergångsställena här så står det en förklaring vad som menas med rött, grönt och orange ljus.
Under grönt står det: CROSS WITH CARE
I början trodde jag det var ett skämt, cross with care, vaddå?? Är det rött för bilarna så stannar dom väl.
Nu vet jag ju bättre.
Texten cross with care behövs verkligen, jag är ett levande bevis för det.
Igår när Tindra och jag skulle gå över gatan, så tryckte vi på knappen, väntade.
Det blev grönt för oss och rött för bilarna.
Innan man går över måste man titta både en och två gånger.
Tur för oss att vi tittade för det kom en jeep i full kareta och blinkade med hel ljusen.
Tydligen betyder det att: jag har rött men jag kan inte stanna så jag kör, gå inte över fast ni har grönt. Ja, han blinkade frenetiskt och körde mot rött. Ingen hänsyn här inte.
Summan av kardemumman är: cross with care.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar