måndag 16 januari 2012

Blåsigt

En eftermiddag gick vi ner till stranden, blåsigt var det.
Hade med varm choklad. Tindra tyckte det var såååå gott.
Nu vill hon ha varm choklad varje dag.





 Se nedan, här brukar det vara en promenad, såsom ni ser ovanför, men den är helt bortspolad av sand och sten.

 Upptäckte att de har apelsiner och oliver i vårt område.
Apelsinerna är tyvärr på någons tomt.
Det är så gott att äta apelsiner direkt från träden. Känns så fräscht. Vi fick apelsiner från min vän Marias apelsinträd. Dom var så goda.
Oliverna går inte att äta, måste nog läggas i någon lag eller nåt sånt innan de kan ätas.


 I torsdags träffade vi Marlene och Margot innan de åkte tillbaka till Österrike.
Tog en promenad i vårt område.

Lördag: Fick i present av vännerna Anna och Andreas att Anna och jag skulle ut och vandra.
Finns en hel del vandringsleder här. Vi bestämde oss för att vandra i lördags. I närheten av Limassol där vi bor. Barnen var med papporna.

Var så trevligt och härligt. Vi hade lite svårt att hitta till vandringsleden för det var inte skyltat.
Vi hittade till slut. Vandrade i ca 2-2,5 timmar, det räckte för oss för att vara första gången.

Gick förbi skyltar där det stod att jakt var förbjudet i detta område.
Kändes tryggt eftersom flera personer blir vådaskjutna på Cypern under jaktsäsongen.

Det här med skyltar och förbud verkar inte riktigt gå hem hos cyprioterna. Vi såg flera hylsor på vår vandring och hörde även skott från ett visst håll.
Vi bestämde oss för att inte gå åt skotthållet, bara för säkerhetsskull.

Mötte inga andra vandrare.
Gick däremot förbi en bonde som vinkade glatt åt oss.

Det var härligt. Fick mersmak. Har ont i stjärtmusklerna idag.
Fick oss en liten springtur sista vägen till bilen då vi stod och beundrade en liten bondgård som såg så fin ut, då vi hörde hundskall. Lät som hunden kom närmare.
Vi började gå lite fortare, slutade med att vi kutade som attan sista biten och slängde oss in i bilen...för en hund, som  vi förövrigt aldrig såg.



Tindra fick feber igår, så hon är hemma idag. feberfri än så länge. Förkyld och hosta.
Kanske inte så dumt att ha dubbla lager kläder på ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar