tisdag 24 januari 2012

Röd lampa gäller ej

Har idag fått reda på ännu ett nytt sätt att köra på.
Man står i en korsning med trafikljus. Det är rött.

Man lägger sig i högerfilen (här har vi vänstertrafik så man ska alltså då svänga över den andra körbanan till höger, när det blir en grön pil).
De som nu har grönt är de som kommer från höger, och gör en höger sväng över på vår körbana.

Om man nu står i den här högerfilen som har rött så kan man tydligen smyga sig ut och sedan slinka in bland de andra bilarna som kommer från höger och så kör man snabbt rakt fram.
Gör man så, så gäller inte den röda stopplampan?? Antar jag.
På det viset har man kommit före alla de andra som snällt står o väntar på att det ska bli grönt för dem så att de kan köra rakt fram. Bra va.

Vet inte om ni förstår hur jag menar, lite svårt att förklara, men ni kan ju prova hemma i Sverige och se om det kan vara ett nytt sätt att köra på. Ni kanske kommer fram lite snabbare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar