söndag 8 januari 2012

Österrikisk lunch

Lagar kladdkaka på min födelsedag. Tindra mest intresserad av att slicka skålen förstås.


Igår var vi bjudna till våra österrikiska vänner på en österikisk lunch.
Vi drack punsch, åt österrikiskt bröd med goda röror på, gulaschsoppa, wienerschnitsel, kartoffelsalat, gurksallad, mozartkulor, diverse småkakor. Mycket gott.
En del mat är väldigt lik det svenska. En sort av småkakorna var precis som våra kokoskakor.
de använder också en del kvarg/kesella såsom vi gör.
Det var jättegott och mycket trevligt.

Tindra somnade i bilen på väg hem klockan sex, vaknade tyvärr upp när vi kom hem, kissade osv, sen var ju hon uppe hela kvällen förstås. Hon hade haft sin nap i bilen ;).
Hon fick vara uppe med oss, vi tittade senare på kvällen på stjärnorna på slottet.
Tindra tittade lite också, det hon var mest bekymrad över var vem som körde bilen när "stjärnorna" åkte iväg....och sen satt dom och pratade i bilen och då undrade hon varför de inte gick ut, för bilen stod ju still.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar