Igår blev det lite "skollek" med Tindra. Såhär lät det:
Mummy sit on the chair.
Tindra håller fram ett vykort: Mummy, who is this (vad ska jag svara tänker jag, kortet är rött så jag säger rött.
Red
Tindra: No Mummy no, Nefeli (Nefeli är en tjej i klassen).
Jag: Ok Nefeli
Tindra: Bravo Mamma Bravo
Jag försöker resa mig....No Mummy sit on the chair.
Tindra tar fram samma kort igen, who is this?
Jag: Nefeli
Tindra: Ochi Mamma, it´s Mariza...(fel igen)
Ja så fortsätter vi...
Vi sjunger också och spelar instrument som de också gjort på förskolan.
Det kommer mycket nya ord och hon härmar ofta Fröknarna...vad de säger osv.
Ella har kommit tillbaka igen ( ordet alltså) Ella ella ella.
Ochi är ett nytt grekiskt ord.
Hon kan flera olika färger på engelska...men säger dom bara när hon vill, yellow, blue, red, purple, pink.
Idag har vi varit på babydisco. De första 45 minuterna var det mest intressant att äta chipsen och saften som de bjöd på. Tindra åt som om någon skulle ta chipsen ifrån henne. (Sådan far sådan dotter:)
Hon ville inte dansa...kan bero på att hon somnade i bilen på vägen dit.
Men bättre sent än aldrig för när det återstod en halvtimma då kom hon på att det var roligt, hon dansade och sprang med Marlene som också var där.
Det var inte så stor uppslutning, men det var trevligt, det var för en god sak, gick till välgörenhet.
Inträdet kostade 5 euro.
Fredagskvällen avslutades på Pizza Express där Tindra hann med två toabesök.
Toaletten ligger en trappa upp så det är väldigt spännande att gå dit.

Hej Emma nu provar Karin och jag så hon också kan bli en följare.
SvaraRaderaYes bra:)
SvaraRaderaHi,hi det är ju bra att du lär dig lite oxå ;) , av "fröken" Tindra!
SvaraRadera