fredag 8 oktober 2010

Operation och Bak

Här är mina mediciner jag fick igår. Antibiotikatabletter och en salva att ha på den skadade tån.
Allt gick fint. Kom dit fick fylla i en del formulär.
Sedan upp till en operationssal där väntade doktorn och tre stycken sjuksköterskor.
Kändes lite överkurs men vilken service. Mycket personal för en liten tå.
Jag fick lägga mig ner. Doktorn frågade igen om det var ok med bara lokalbedövning. Vilket det var.

Allt gick bra, sedan var det bara att gå ner och ta fram plånboken. 250 euro slutade kalaset på.
Tur att man har försäkring. Nu har jag en bandagerad fot.
Ska tillbaka till doktorn på tisdag eftermiddag till hans mottagning. fick ingen tid utan ska komma efter kl fyra.
Jag har hans kort och mobilnummer om jag vill något......Det händer väl inte i Sverige att man får doktorns mobilnummer........
Mycket trevlig och bra kirurg, pratade perfekt engelska. Nästan alla doktorer här är utbildade i England eller USA.

Eftermiddagen lämnade jag av Tindra på stranden hos familjen Geibert.
Me myself and I åkte hem och bakade kakor till Tindras lilla kalas imorgon.
Det blev kolakakor och Kärleksmums, eller Snoddas som det också heter.
Idag är det bullbak på schemat. Känner mig som en riktig husmor......det är nog snart övergående.

2 kommentarer:

  1. Men oj... hoppas tan ar pa battringsvagen. Vilken service att fa doktorns mobil nummer, wow.

    SvaraRadera