lördag 2 oktober 2010

En vecka har gått

Nu har det gått en vecka sedan familjen Nilsson/Engberg flög hem till Svedala. Det var jättekul att ha dem här.
Den här bilden togs första dagen de var här då vi var ute på Lady´s mile och badade.
Jag vet att de tyckte att det var lite varmt, tar ett tag att anpassa sig till värmen.
Men jag kan glädja dem med att de hade en bra vecka vädermässigt då det har blåst en hel del denna vecka.
Idag är det faktiskt lite mulet...ovanligt, men så skönt.


Jag tog med dem till en sevärdhet..Petra tou Romio, känd som Aphrodites födelseplats.
 Det sägs att Afrodite klev upp här från havet  och det är det jag har trott hela tiden.
Men nu när jag har läst på så har det inget med Afrodite att göra utan det var här en hjälte vid namn Romios kastade stora stenbumlingar för att avvärja pirater???
Hur som helst så är det en Gudomlig utsikt.
En "myt" till som jag har hört är att om man simmar 10 gånger runt klippan så blir man tio år yngre.
Tål att tänka på innan man börjar se ut som ett russin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar