Febern fortsätter. Ligger mellan 38,0-39,6 grader.
Tindra vaknade inatt och var varm, hade svårt att sova.
Det tog ett tag innan hon kunde somna om, men efter lite Alvedon somnade hon efter en timma.
Hade jag varit cypriot så hade vi gått till doktorn redan igår morse.
Nu är jag ju inte cypriot och jag vet ju själv vad jag skulle råda andra att göra.
Om fortfarande feber efter tredje dagen gå till doktorn, om man inte har andra alarmerande symtom förstås, eller kraftig allmänpåverkan.
Ändå börjar man på fundera om vi ska gå till doktorn idag.
Pratade nyss med Elisabeth vars alla tre pojkar haft öroninflammation och de två minsta varit inlagda och fått intravenös antibiotika.
Deras symtom var feber. Det går visst mycket öroninflammationer här.
Jag gick nu därför in och läste på om feber hos barn, och där står det som jag redan vet.....så vi väntar.
Just nu är Tindra pigg, hon sitter och klipper.
Hon har ätit en bra frukost idag och druckit mycket.

Våra små hade ju nyss feber i en hel vecka,mellan 38-39,5. inget kul, men bara man har koll på allmäntillståndet är det ju ingen fara. Att de äter och framförallt dricker ordentligt. Men man blir ju orolig ändå (hönsmammig som man är), hoppas att hon kryar på sig snart! Kram
SvaraRaderaJa det är så sant så sant:) bara lite långrandigt att vara hemma hela tiden också...men så är det.
SvaraRaderaHoppas Tindra mar battre snart. Kram
SvaraRaderaTack, hon verkar må bättre idag, bara genomförkyld men ingen feber. Kram.
SvaraRadera