torsdag 10 februari 2011

Tindra frisk, Rickard febertopp

Tindra är hemma idag också, idag är hon helt återställd.
Imorgon blir det dagis.
Vid det här laget är jag expert på att rita och jag kan Pippi åker luftballong, Toys Story 2 och Musses Jul nästan utantill.

Idag ska vi ta oss ut en sväng, än så länge är det sol ute.
Igår var det 21 grader på förmiddagen, riktigt skönt väder.
Regnet kom på eftermiddagen då det blev kallare.

Vi konstaterade igår att just den fär årstiden är nog den "sämsta" att bo här.
När det blir kallare blir det så ruggigt ute och kallt inne. Går och småfryser hela tiden.
Även om det är betydligt kallare i Sverige så är det en annan slags kyla på nåt sätt och husen är mycket varmare och mysigare på vintern i Sverige.
Som tur är varar inte detta så länge, snart försvinner det här ruggiga och det blir lite varmare.

Rickard som kan vara lite av en hypokondriker blev plötsligt "sjuk" igårkväll.
Han satte upp nya lampor i våra rum och när han kom ner sa han.
Jag mår inte bra, det bara kom, jag mår inte bra, jag måste gå och lägga mig, febern kommer nu.
Jag sa: Tror du att du orkar att gå ut med soporna först? (kanske lite okänsligt men jag har varit med om det här scenariot förut)
Han gick ut med soporna, men sen efter ett tag var han tvungen att gå och lägga sig.
Gick och la sig före Tindra som var pigg som en lärka och gjorde allt för att inte somna.

Efter ett tag ville sjuklingen ta tempen.
Det var som jag befarade, hela 36,2 i ena örat.
Vi tog i andra också, det måste vi alltid göra enligt Rickard, där var det 36,5.
Rickard sa: Se det är på väg att stiga, nu kommer det.

Idag är han helt återställd från sin febertopp. Så skönt att det går över så snabbt.

4 kommentarer:

  1. Ha ha, låter precis som med Nicke! Det är ju lustigt vad "sjuka" och ynkliga de kan bli helt plötsligt, men det går över lika fort...:)

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det märkligt;)

    SvaraRadera
  3. I Australien heter det 'man-flu'. Ett valdigt kannt fenomen... Hee hee.

    Kanner igen det dar med ruggiga hem. Ingen har varme i husen i Sydney och pa vintern blir det kallt! Tur att det bara ror sig om nagra manader.

    Ha en skon helg! Kram

    SvaraRadera
  4. man-flu är ett bra ord:)
    skön helg till er också.

    SvaraRadera