tisdag 15 februari 2011

Tisdag

Dagen har innehållit:
Regn, regn, lite sol och så regn igen.
En fin eftermiddag på 18 grader.
Strykning, kors i taket, det hör inte till vanligheten att jag stryker, men idag så fick jag ett ryck.
Tvättning av kläder.

Senare på eftermiddagen begav vi oss (Tindra och jag) till early learning center.
Den leksaksaffären jag berättat om förut. Där har de playtime varje tisdag.
Idag fick barnen göra fina gubbar, klistra ögon, näsa, mun, öron, glitter och hår med mera.
Jag pratade med svenskan Marja som arbetar där.
Marlene och Margot var där också.
Tindras dagiskompis Maria dök också upp, de blev glada att se varandra.

Sedan hem laga mat. Blev grekisk kyckling idag, från arlas kokbok.
Den är mumsig.
Nu sover Tindris och Rickard är på väg hem från jobbet.

Imorgonkväll ska jag till Nicosia på tjejmiddag, yeah.

1 kommentar:

  1. hej emma, jag läser din blogg och tycker att det är så roligt att läsa om allt ni gör och om Tindras alla uppdrag. Är lite dålig på att skriva men ska försöka bli bättre. Får väl skylla på att jag jobbar framför en dator hela dagarna så det känns alltid lite motigt att fortsätta när jag kommer hem. Vi hinner väl inte träffas när ni kommer till Sverige denna gång. Men till sommaren så hoppas jag att vi kan pricka in några dagar. Det var så roligt när ni var här senast. Jag är väldigt trött på vintern som återvänt och även kylan och längtar nu efter våren. Ha det så gott så fortsätter jag att läsa din blogg. Kram Karin

    SvaraRadera