Kan tänka mig att det låg runt 10 grader på eftermiddagen.
Det regnade och var ruggigt väder.
Vi gjorde varm choklad när jag hämtat Tindra från dagis.
Det tyckte hon om.
Idag har vi varit på Ikea till Rickards förtjusning....moahahahaha.
Tindra ville gå in på Småland, leklandet.
Vi släppte in henne där, gick upp till restaurangen, tog en kaffe.
Sedan blev det shopping...snabbshopping när man är med Rickard på ikea.
Vi köpte i alla fall det viktigaste, en ny madrass.
Det ska bli ljuvligt att få sova på den.
Vi har haft ont i ryggen i säkert ett halvår pga sängen, nu har vi äntligen införskaffat en tempurmadrass.
Tvbänk skulle vi ha...den var out of stock som vanligt.
Bänkhylla Expedit till Tindra blev det också, och lite lulll lull, men väldigt liiite lull lull.
Det får man grabba i farten. Servetter fick jag tag i.
Vi hann in på zara home också och köpa en matta.
Golven är så kalla, vi behöver mattor.
Lunchen tog vi inte på ikea utan träffade svenska familjen Wahlström på en barnvänlig restaurang mitt emot ikea.
Trevligt och inte lika stimmigt som i ikearestaurangen.
Det verkar som att en del cyprioter träffas på ikea för att äta ihop på helgen.
Den äldre generationen satt där vid långbord och tjattrade.
De kanske ser ikea restaurangen som något exotiskt...vad vet jag.
Vi hann alla med att gå en sväng på the mall som ligger bredvid ikea innan vi packade oss hem vid sextiden till Limassol igen.
Tindra somnade i bilen.
Rickard och jag har festat till på en sashimi platter från vårt favvo sushiställe Zen.
En skål med fiskar blir det också ikväll sen är det godislöfte som gäller (eftersom det ändå inte finns nåt gott godis här).
Godislöftet gäller fram till slutet mars då vi åker till Sverige.
För där jag ska köpa mig en stoooor påse smågodis och då bara a-godis.

Som att gå på IKEA med Nicke då. Han lixom springer igenom hela IkEA, så man får ta det man vill ha i farten. Verkligen skitkul....;)
SvaraRaderaÅh, hinns det med nån Twilightafton då när du kommer hem? :)Skulle va kul om Marie kunde komma hem då oxå....Har ni bestämt datum när ni ska hem?
Bättre att gå på ikea med en tjej.
SvaraRaderaVi åker "hem" 20 mars, kommer 21 till Norrköping och åker 23 till fjällen så det blir en väldigt kort visit i Norrköping denna gång. Vi skulle kunna ha en afton måndag eller tisdagkväll, annars så kommer jag vara i Sverige nästan hela sommaren.
Jaha, ni är bara "hemma" en snabbis, å min pappa fyller den 22:de. Då är det ju bättre att vi gör´t i sommar istället, så att du kan ta det lite lugnt och handla myyycket gott godis ;). Ha det så bra!
SvaraRaderaJa då gör vi så, det låter bra:)
SvaraRadera