lördag 19 februari 2011

resumé

Hej hopp. Nu var det lite långt sedan sista inlägget.
Jag kom av mig efter den kvällen då jag sov borta.
Här kommer en resumé:

Var i Nicosia med två andra svenskar i onsdagskväll.
Anna och Christina.
Vi var på ett ställe som heter aperitivo.
Trevligt. Populärt visst, vi hade inte bokat bord.
Allt var tyvärr reserverat...men eftersom vi var så tidiga så fick vi sitta fram till kl åtta.
Så vi hann med att beställa och äta vår mat utan problem.
Vi gick sedan vidare till ett annat ställe som var mer som ett café.
Det blev en tidig kväll, småbarnsföräldrar som vi är.... men det var mycket trevligt.

Jag sov över i Nicosia hos Anna med familj.
På torsdagen var Anna och jag kulturella, gick i gamla stan och var på två muséer och i två kyrkor.
Ett av muséerna var "the battle of struggle", kampen/kriget mellan engelsmännen och cyprioterna, hua såg inget trevligt ut.
Avslutade med en cappuccino på ett café innan jag åkte hem för att hämta Tindra kl 13.

På eftermiddagen träffade Tindra och jag hennes kompisar Viktor och Evelin, och deras mamma förstås.
Vi var i en lekpark där vi aldrig varit. Mycket trevlig. Dit åker vi tillbaka.
Polemedia park.

Fredag träffade jag Elisabeth och lilla Brage som växer och växer. Vi var på Ibsen café.
Det är ett café/lunchställe i Limassol som en trevlig norska äger, dit går vi ibland.

På eftermiddagen hade Tindra och jag lite ärenden, de avslutades på Rickards kontor.
Därifrån åkte vi vidare för att fortsätta letandet efter tvbänk.
Det slutade med att vi beställde tvbänken vi sett från början på Bo Koncept.

Igårkväll tittade vi på "på spåret", pensiovarning kanske, vi tycker det är bra.
Rickard kom in i ett stim, han hade 2 tiopoängare och svarade rätt på en massa andra frågor (innan deltagarna hade sagt något FÖRSTÅS).
Jag vet inte vad som hände, det visste han nog inte själv men bra va han i alla fall.

Idag har vi spelat golf i rejäl blåst. Jag vann med 29 poäng. Rickard fick 25.
Tindra har haft sin svenska barnvakt Christine här och det har gått jättebra.
Nu stormar nog snart Tindra in här, hon och Rickard har varit och handlat, därför kommer bilderna imorgon.

Ikväll blir det tacos och så laddar vi för melodifestivalen........

6 kommentarer:

  1. Ja, håller med om pensiovarning på "på spåret" , inte ens jag kollar på det och jag kollar ju ändå på "Hem till gården", good shit..... ;) Ha en toppenkväll :)

    SvaraRadera
  2. haha, ja...det bor en liten tant Anna-Greta i oss också....

    SvaraRadera
  3. Nej, nu måste jag säga ifrån! Det är ett bra och underhållande program. absolut ingen pensiovarning på det! (Eller är det jag som börjar närma mej........) Nej, den tanken tänker jag inte. Det verkar som det är bra med er och här hemma också, även om jag avundas vädret. Denna vecka, sportlov, betyder att Kristina vänder på dygnet och jag jobbar som vanligt. Ha det bra. Kram fr moster

    SvaraRadera
  4. Unga moster Maria: haha...det är bara väldigt moget att titta på på spåret....
    Igår regnade det hela dagen här så inget att avundas på just nu;)
    Sportlov härligt, jobba lugnt Kram

    SvaraRadera
  5. Egen tid med utekväll låter härligt, längtar efter det..måste ju kommentera att jesper är nog riktig pensionär hans favoritprogram är vem vet mest med Rikard Olsson = jättetråkigt och han älskar på spåret, kollar alltid reprisen om han missar det...

    SvaraRadera
  6. Bra där Jesper....:)
    I sommar får vi ta en utekväll Lisa.

    SvaraRadera