måndag 21 februari 2011

Kort från förra veckan + väderrapport

 Jag tittade på mina kort från veckan som gått...det var inga bra kort men, ah men jag lägger upp ett par ändå.
Det översta är från ett av muséerna i Nicosia. The battle of struggle.
De hade inglasade bilar från förr utanför muséerna.
 Här är vi i Polemidia park.

Vi har en rondell i Limassol där de alltid har något slags konstverk eller figur.
Innan och efter jul är det en groteskt stor tomte som snurrar runt.
Just nu har de satt upp en jättekarusell, kul att åka att titta på.
Denna vecka börjar karnevalen som pågår i tio dagar med olika jippon, kanske det är därför karusellen är uppe.
Svårt att ta kort i bilen, när det regnar dessutom.
Men ni kanske får ett hum om hur det ser ut, ska se om jag kan ta en bättre bild en annan dag.

Igår söndag var det Limassol Marathon här.
Andreas, pappan i svenska familjen i Nicosia sprang 1 mils loppet.
De var därför här hela dagen. De kom redan kl åtta, Tindra hade precis vaknat.
Det var kul, barnen lekte.
Vi grillade på eftermiddagen och satt ute och åt för första gången i år.
Det kom dock en regnskur...men vi svenskar är vana, vi har väl firat midsommar;).
Vi flyttade in bordet lite mer under tak och fortsatte att äta.

På tal om regn så regnade det massor natten mellan lördag till söndag.
Blåste massor.
Synd om marathonlöparna då regnet fortsatte på söndagen.
Det sprack faktiskt upp mitt på dagen och i solen var det då riktigt varmt.
Sen kom regnet tillbaka.
Idag har vi klarat oss utan regn, det har bara blåst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar