Här flänger jag runt sista dagarna innan jul och fixar det sista, handlar det sista.
Har varit i mataffären varenda dag denna vecka.....galet, men sån är jag.
Jag tror dock att dom flesta flänger runt innan jul och handlar det sista......eller??
Jag vet i alla fall att vissa gör det.
Nu är jag klar, tror jag.
Ikväll ska jag/vi göra knäck och chokladbollar till morgondagens drabbning.
Imorgon eftermiddag ska vi ha svenska vänner här och fira jul tillsammans.
De är också utan sina familjer.
Vi blir sex vuxna och fem barn. Det ska bli kul.
Alla drar sitt strå till stacken matmässigt. Det sista jag ska göra imorgon är rödbetssalladen. Mums.
Igår hade vi våra engelska vänner här på en liten mini julmiddag. Andrew och Fiona.
Andrew gillar sill så vi bjöd dem på sill, lax, köttbullar, potatis, knäcke, ägg, pepparkakor, glögg, snaps. Mycket trevligt.
Vädret har varit så fantastiskt sedan vi kom tillbaka. Varmt, runt 18 grader på dagarna.
Ljuvligt faktiskt måste jag säga.
Sverige är ju förstås det bästa när det är snö. Men som det var när vi var där med regn och kyla, då är det bra härligt att komma hit och få den här härliga värmen.
Inatt slog det om och blev regn, regn, regn.
Efter regn kommer solsken, det stämmer verkligen här. Just nu är det sol igen.
Kommer säkert komma mer regn senare....men det är helt ok.
Hoppas ni har fått snö i Sverige nu, blir ju trots allt lite mysigare då.
Kalá Xpistoùyevva! God Jul! Merry Christmas! allihopa.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar