Nu har snart den här veckan gått också.
Det rullar på snabbt nu. Även denna vecka har bestått av diverse aktiviteter.
Vi har nog varit mer borta än hemma.
I onsdags eftermiddag var vi hemma och bakade pepparkakor med vänner. Det var full fart, Barnen bakar ju inte så länge, så vi mammor fick baka klart förstås.
Pepparkakor bakade vi även i torsdags eftermiddag, men då hemma hos Viktor o Evelin.
Sedan på kvällen åkte jag till Larnaca och träffade mina vänner Anna och Kristina på lite mat och tjatter.
Igår lördag var jag på möte på Tindras dagis, var en barnläkare eller vad hon nu var, där och pratade om barnsjukdomar. Visste faktiskt det mesta redan.
Det är tydligen vissa föräldrar som tar sina barn till dagis även om de är sjuka, har varit lite diskussioner om det vad jag förstår, var går gränsen, när ska de vara hemma osv.
En sak som är så annorlunda här är ju att de går till dr direkt när de blir sjuka.
Inte så konstigt för den här kvinnan sa såhär:
Om barnen har feber kan man ge dem tex calpol (en feber medicin), om de sedan har feber igen efter några timmar då ska man gå till dr??? Why?
Innan hade hon sagt att virussjukdomar gör man inget åt, de går över av sig själva....så det är lite motsägelsefulllt.
Sen sa hon i och för sig senare att man kunde vänta lite till...några timmar till.
Sen sa hon om barnet däremot har 39 grader eller mer då ska man gå till dr immediately?
Dom har en lite annan syn här helt enkelt. Jag tänker inte gå till dr, man får ju titta på allmäntillståndet och om barnet har feber i flera dagar, då är det en annan sak.
Igårkväll var jag o Tindra på en teater, Snowwhite, mycket bra och lite smårolig.
Var där med Viktor o Evelin och deras mamma.
Idag ska vi till vänner i Nicosia på glögg nu på förmiddagen.
Senare i eftermiddag ska vi på lucia. Det är svenska kyrkan och svenska föreningen som anordnar i Barnabas church här i Limassol. Tindra ska få gå med i luciatåget.
Eller som T säger, jag ska börja på luciatåget.
Sångerna sitter inte som ett smäck, men vad gör det om man sjunger jucia istället för Lucia, eller Staffan va en stajjedrägg vi tackom ju så härna....
Glad andra advent.

Nice activities.... the pepperkakor is the thin one, isn't it?
SvaraRaderaLooking forward for pictures with Tindra and Lucia ;-)
Pepparkakorna is the thin ones yes :)
SvaraRadera