tisdag 6 december 2011

Tinkerbell

Ni vet när man ibland sjunger låtar, och man tror att man kan texten, men det är fel.
Barn gör det ofta, förstås. Tindra sjunger just nu jingelbell väldigt ofta.
Hon gjorde det även förra året vid den här tiden. Kan hända att jag skrev detta redan då.
I alla fall så sjunger hon istället: tinkerbell, tinkerbell, tinker all the way, o va faan imisteman....osv.
Förra året blev hon väldigt bestört när hon insåg att de sjunger va faan i låten.
(Ska ju vara oh what fun)
Här kommer ett smakprov. Hoppas ni kan höra.



Tog en promenix på strandpromenaden på eftermiddagen.
Är så skönt väder, och så skönt att komma ut när man varit inne större delen av dagen.
Vad har hon gjort idag tänker ni:
1. gått upp
2. skjutsat T
3. haft grekiska lektion
4. bakat bröd
5. hämtat T
6. tagit T till simning
7. till strandprom, sedan lekparken
8. hem, laga mat, kvällsbestyr, tvättat
9. bädda sängar med rena lakan
10. lagt T i ca en timma
11. pratat i skype
12. plockat undan lite
13. ska göra en del av läxan
14. lägga mig

2 kommentarer: