måndag 11 april 2011

I have to göu

Det kommer en del meningar på engelska nu från Tindra.
Det märks att hon kan mycket ord.
Idag var vi på ett lekställe en kort stund på vägen hem från Viktor och Evelin (svenska familjen i Limassol) där vi spenderat eftermiddagen.

Ett par minuter innan vi skulle gå kom det en annan kille till lekstället, det var bara han och Tindra där så även om de inte lekte med varandra så verkade det som att hon kände sig tvungen att säga nåt innan vi gick.
När vi skulle gå gick T fram till pojken som hon sett i två minuter och sa med hög röst: I have to göu.
För att förtydliga sa hon ännu högre: I have to göu.....och så gick vi.
Hon har den där engelska accenten, göu istället för go.

2 kommentarer:

  1. Gulligt! Sjalv tragglar jag med att Alva ska prata svenska. Imorse bad hon att fa 'apple'. Jag latsades inte forsta och da skrek hon 'äpple' pa svenska =)

    SvaraRadera
  2. Haha, hon kan bara hon vill verkar det som;) men det är klart det är lättare för henne att prata engelska förstås.

    SvaraRadera