Då var "familjen Taikon" tillbaka i Limassol igen efter ett gästspel i de svenska fjällen.
Vi har haft en härlig vecka som förde med sig MYCKET snö, lite sol, en hel del blåst, björnprat, rosiga kinder, frisk luft, bastu, längdskidåkning, mycket pulkaåkning, slalom, sjukdom (2 dagar för Rickard...ja han var sjuk den här gången, rejält).
Vi har även förlustat oss i den svenska matkulturen...såsom falukorv, blodpudding, koyoghurt (vad Tindra kallar vaniljyoghurten) smågodis, tunnbröd.
Vi har även blivit bjudna på gourmetmåltider såsom renstek och älgstek...tack för det.
Varm choklad med grädde, ett måste i fjällen.
Tindra träffade Mickelina i Ramundberget. Hon var överlycklig och både kramade och klappade Mickelina.
En liten scootertur blev det för Tindra...en längre tur för Rickard.
Igår var vi en snabb sväng i Norrköping innan vi på eftermiddagen åkte vidare till Stockholm.
Rickard åkte redan på morgonen.
Vårtecken
Tindra och jag hann med många färdmedel igår.
Vi tog spårvagnen till tågstationen.
Varje gång spårvagnen stannade frågade hon: Varför stannar vi?
Jag svarade: Det är någon som ska gå av....
vi åkte en bit till, nästa gånga spårvagnen stannade: Varför stannar vi?
Jag sa: det är någon som ska gå av....and so on.
Väl på tågstationen köpte vi oss en varsin korv med bröd innan vi tog tåget till Stockholm.
I Stockholm tog vi tunnelbanan till Kungsholmen och farfar och Bettan....senare på kvällen blev det taxi till Arlanda.
Vi gick upp klockan fem imorse och flög via Wien till Larnaca.
Den rutten vi brukar ta.
De har förnyat frukosten på Austrian, istället för att få croissant till frukost så fick vi nu en Fluffy Muffin...jajamensan.
Vi landade till 25 grader i Larnaca...skönt.








Hej!
SvaraRaderaDet ser ut som ni har haft en skön semester. Tänk att vara en så världsvan resenär vid 3,5 år. Jag hoppas att vi kan träffas i sommar igen. Kram fr Maria
Ja Tindra har fått resa mycket...det blir väl så när man inte bor i sitt hemland. Absolut måste vi träffas i sommar, vi kommer till Sverige 17 juni o stannar till slutet augusti. Kram
SvaraRadera