lördag 16 april 2011

Köpa pappor

 Snart är det påsk och påsken är stor här.
Cyprioterna verkar ju också gilla att pynta.
Finns hur mycket påskgrejer som helst i affärerna...Jumbo är förstås värst.
Massor med påskpynt och inslaget godis...folk handlar en massa med presenter och leksaker.
Såhär ser stora rondellen ut just nu, lite svårt att se men det är påskharar som snurrar runt.
Promenad på strandpromenaden igårkväll.
Nu har upprustningen börjat av strand och restauranger inför sommarsäsongen.
I veckan har Unicef varit på Tindras dagis, man kunde köpa diverse saker...frivilligt förstås.
Jag berättade för Tindra att vi skulle köpa ett par saker och att hon hade pengar med sig till dagis, för det finns barn som inte har pengar till mat eller kläder eller som inte har någon mamma eller pappa.
När jag hämtade henne den dagen fick vi en påse med det vi hade köpt.
Tindra berättade att Nefeli inte hade någon påse, hon hade inte köpt något.
Ok sa jag.
Hon har ingen pappa sa Tindra då.
Jo, jag har ju sett hennes pappa där, sa jag.
Nej, för hon har inga pengar så hon har inte kunnat köpa några pappor, sa Tindra då.
(Tydligen hade jag inte förklarat så bra, det var så hon hade förstått det hela.)

Ikväll ska vi på 40-årsfirande på en ny restaurang. Bjudna av våra vänner Victoria och Tasos.

2 kommentarer:

  1. Ha ha, man får passa sig vad man säger så att det inte missuppfattas...:D

    SvaraRadera