måndag 11 april 2011

Sunday fun

Igår hade vi en fullspäckad dag, härligt.
Vi började dagen med att gå på en isshow här i Limassol.
"Beauty and the Beast" (old russian stars).
Den var mycket bra, de var väldigt duktiga.
Berättelsen var på grekiska men tjejerna satt stilla och tittade under hela föreställningen.
Vi var där med våra vänner från Nicosia, Saga och Anna, sedan en annan svensk mamma och hennes dotter, de bor i Larnaca, och även ytterligare en annan familj där pappan är svenska och mamman armen/cypriot.
Alla fyra tjejerna är i samma ålder, Tindra är yngst.
Så det var Tindra, Saga, Penelope och Leonie.

Efteråt blev det lunch på ett lokalt litet ställe i stan, cypriotisk mat.
Anna och jag fortsatte sedan med barnen till stora lekparken.
Framåt fem åkte de hem, Tindra och jag åkte till en restaurang som heter Fat Fish för att hälsa på Elisabeth och hela familjen.
Tindra lekte med Gard och Sivert på stranden......med kläder på för det var inte sååå varmt.
Tindra och jag hängde på dom till Hägen Dass för lite is (glass på norska).
Avslutade dagen med att titta lite på filmen Shrek hemma hos familjen Samuelsen innan vi drog hemåt strax efter 19.00.

Rickard spelade golf as usual on a sunday......sedan blev det tyvärr jobbet för hans del.

1 kommentar: