fredag 3 juni 2011

Mina tomater med mera

I början på veckan, kan det varit måndags så kom jag på den briljanta idén att vi skulle baka....när det var runt 32 grader ute.
Det var lite varmt och svettigt, men Tindra tyckte det var kul.
Vi bakade hallongrottor...Tindraville hellre ta degen och göra figurer.
Vilket gick sådär, men vaddå jag lät henne hålla på, hon var jättenöjd.
Hon hade helst velat göra pepparkakor. FÖRSTÅS.


I onsdags var Marlene och Margot här och tjejerna badade och badade och badade.

Margot, the tomato expert was here;) Thank you Margot.
Hon, kan man säga gallrade eller rensade mina tomatplantor.
Tog bort såååå mycket kvistar.
Inte visste jag att man skulle ta bort så många. Hur vet man det????????
Nu ser de så rensade och fina ut.
Ser ni vilka fina tomater vi börjar få.
Dom är såååååååå goda.
Synd bara att vi åker till Sverige snart och inte får njuta av mina egenodlade tomater.
En sak har jag lärt mig, nästa gång ska jag plantera dem i trädgården istället.
Dessa krukor är för små.



Bouganvillan blommar så fint nu.
 O en annan vacker blomma, fråga mig inte vad den heter...............
I eftermiddags lekte Tindra att hon var på stranden, hon fixade fint för sina dockor och tog min sjal som strandklänning.

Vi har varit på Marlenes femårskalas nu ikväll. Det var mycket trevligt.
Rickard var också med.......inte så vanligt att han kan slita sig från jobbet.
Vi hade riktigt trevligt med våra österrikiska vänner och deras vänner.
De hade kalas i lekparken utanför deras hus. Lagom stort, lagom med barn...
Tindra hade jättekul.
Cyprioterna brukar ha stora kalas med massor av barn och oftast vara på något stort lekställe med mera med mera.
Blir så stort och opersonligt för dessa små barn.
Men det här idag var perfekt.....men så är de ju inte cyprioter heller.

2 kommentarer:

  1. Fin ny bild pa Tindra! Hon ar en liten kopia av dig. Jag och Alva bakade ocksa hallongrottor for nagra manader sen men hon ville mest slanga degen pa golvet. Det tog en timme att stada koket efterat.

    Vad harligt det ser ut med sommar och varme. Har ar det varmt pa dagarna men det ar kallt och ruggigt inomhus. Kram

    SvaraRadera
  2. Forresten, kopte du sma tomatplantor eller sadde du fron? Vilken arstid?

    SvaraRadera