Nu har Tindra och jag gjort vår första "miniroadtripp" för den här sommaren.
Tog tåget till Stockholm igår eftermiddag.
Träffade David på stationen, tog tunnelbanan till hans lya på Hornstull.
Jag lämnade Tindra hos David och åkte sedan till gamla stan för att träffa tre goda vänner.
Lisa, Caroline och Sara, det var jättekul att ses.
Kändes inte som det var så längesen vi sågs, vilket känns skönt.
Vi åt på en riktigt bra restaurang i gamla stan, Kryp in.....ett litet kryp in faktiskt.
Restaurangen kan jag varmt rekommendera.
Jag åt svenska smaker, såsom matjesillcheesecake med löjrom, varmrökt fjordlax och rabarber till efterrätt. Mums.
Tindras kvällsmat bestod av två chokladbollar....men det är väl helt ok när det är hos morbror.
De hann också med lek i lekpark.
Vi sov hos David, han hade köpt hem tunnbröd och juice bara för att vi skulle komma.
Vi tog tåget hem till Norrköping halv elva, Tindra slocknade i vagnen när vi gick hem hit till lägenheten.
Ikväll blir det en sen kväll, men det gör inget.
Senare idag kommer min moster Karin hit på en visit. Trevligt värre.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar