Igår hade vi en fixardag.
Åkte till super home center och shoppade fixargrejer.
Rickard köpte en ny leksak, en högtryckstvätt.
Han gick loss på den igår.
Sprutade så mycket på trädäcket så det blev lite ljusare på vissa ställen, men det gjorde tydligen inget??
Han fortsatte sen på andra altanen och takterrassen.
Det blir säkert något sprutande idag också.
Olja in altanen blev det också.
Vi köpte lite annat smått och gott.
Bland annat Ett nytt fodral till grillen.
När Rickard packat upp det och satt på det på grillen, så var det fel.
Passade inte riktigt.
Idag ska vi försöka packa ihop det snyggt i den lillla lilla plastförpackningen.
Det blir jag som ska försöka byta det imorgon.
Igårkväll var vi i Nicosia på en hederlig svensk kräftskiva.
Skulle varit i en park, men det började ösregna (i Nicosia, i september??):
Vi var istället hemma hos värdparet Anna och Andreas vilket gick jättebra, solen kom snart tillbaka.
Vi var 8 vuxna och 7 barn.
Kräftorna var a la IKEA.
Snapsen var smaksatt a la Anna, såg ut som yes diskmedel.
Smakade helt ok i alla fall.
I eftermiddag ska vi träffa norska vännerna på Fat Fish och äta cypriotiskt.
Scandinavia rules.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar