Trafiken här är lite halvgalen, det har jag sagt förut.
Sedan igår har jag sett två olyckor, mindre olyckor, men ändå.
En motorcykel som låg mitt på Strandvägen, helt kraschad igår.
Imorse två bilar som kört in i varandra mitt i en korsning, en skulle antagligen köra rakt fram och den andra svänga höger.
Där stod dom mitt i korsningen så vi andra fick sicksacka emellan.
Motorcyklisterna och mopedisterna är helt galna här.
Många åker ju utan hjälm, de har hjälmen....hängande på styret.
Dom verkar ha egna regler, de kör ofta mot rött i korsningar, när vi andra står still.
De tittar snabbt så det inte kommer någon bil, ibland tittar de inte alls utan kör bara jättefort förbi.
Idag mötte jag en mopedist som körde mot mig, på min sida...egna regler.
Innan sommaren såg jag det värsta.
Vi har en stor rondell här i centrum i Limassol.
Framför mig innan rondellen stod en motorcyklist, istället för att åka in och åka runt rondellen som man gör, så åkte han in i rondellen mot trafiken, motsatt håll.
Blev som en större usväng så att säga. Åkte ner för den gatan han skulle åka.
Där sparade han väl ett par sekunder. Den här gången med livet i behåll.
Det här med bilbarnstol är ju en grej också.
Igår var det en mamma som hämtade sitt barn på Tindras dagis, ett mindre barn.
Hon hade en bilbarnstol i baksätet. Bra.
Tror ni hon satte ungen i stolen??
Nej då, hon satte sin väska där.
Barnet satte hon i framsätet, utan stol.
Man blir ju chockad, hur tänker folk, eller det är väl det de inte gör.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar