Vi är i Sicilien.
Efter en lång dag i tisdags.
Pga strejk satt vi på Roms flygplats och väntade på att få flyga till Palermo.
När vi väl kommit in i planet satt vi där i nästan tre timmar innan start.
Åker man själv och detta händer är det inga problem.
En annan sak är ju när man åker med barn, men det gick bra.
Det är ju länge för en snart fyraåring att bara sitta och vänta i ett flygplan.
Tindra började leka med bordet framför sig, hon lekte att det var en ugn, fällde ner och fällde upp bordet ett antal ggr, innan han framför sa till henne att sluta.
Jaha, vi som var så nöjda när hon var sysselsatt med något;).
Å andra sidan förstår jag mannen framför.
Rickard är här och träffar kund och vi hängde på.
Igår hade vi en lång, intensiv, intressant och fantastisk dag.
Mycket bilåkande blev det.
Var nere i två saltgruvor. Helt otroligt vad som finns under jorden.
Hade jag aldrig kunnat tro. Vi var 450 meter under jord.
Så mycket salt, amazing.
Tindra tyckte det såg ut som snö.
Gelo som visar oss runt är väldigt gästvänlig, trevlig och har mycket att berätta.
Jag ska berätta mer senare och visa lite bilder.
Idag är jag så mätt sen igår. Vi har ätit så mycket mat.
Gott, mycket gott men mycket mat.
I mitt bakhuvudet vet jag ju att man ofta får pasta som en mellanrätt, men jag hade på nåt vis glömt bort det.
Så lunchen igår bestod av en massa smårätter till att börja med.
Sedan kom pastan, stor djup tallrik som jag gladeligen åt upp allt av.....skulle inte gjort det.
Sedan kom ju köttet, oj oj oj, så mätt.
Just nu är vi i en gammal by som heter Agrigento.
Vi bor på ett vackert hotell, har utsikt över 2000 år gamla tempel.
Tindra och jag ska hänga vid poolen på förm, sedan ska vi vidare till ett nytt ställe.

Hi Emma, how cool, you are in Italy?
SvaraRaderaYou are real globetrotter!?! ;-)
Was very difficult to translate, how long do you stay there? Love, Margot
Hi Margot, we went there on tuesday, are back again today. We went there with Rickard, have seen realy amazing salt mines. Last days we where in a town called Taormina, i can really recomend that little village up on à mountain, so nice and we stayed at a small hotell/bed and breakfast that is own by a really nice lady. So nice, and near the sea, I Will write more about it in the blog. I have never eaten so much that I have been doing this last days. Rickards client is sicilian and he shower us around and gave us so much food :)
SvaraRadera