måndag 15 november 2010

En krona i familjen



Idag efter förskolan åkte vi till stora lekparken till Tindras stora förtjusning.

När vi kom dit strax efter kl ett var det helt folktomt, men det droppade in folk efter hand.
Tindra hittar alltid någon att få kontakt med, springa efter eller gunga bredvid.
Hon stirrade ut en familj som gungade med sina två barn tills de tog bort den lilla killen så Tindra kunde hoppa i och gunga bredvid deras äldre dotter.....
Dottern och Tindra började sen åka rutschkana ihop, det är fantastiskt hur barn hittar varandra och bara börjar leka ihop.

Efter ett tag gick pappan och dottern iväg till kiosken för att köpa något.
När Tindra märkte att de gick började hon springa efter.
Då förstod jag att nu måste jag sätta stopp så hon inte snyltar på sig en juice också.
Ikväll har vi skruvat ihop ett par ikealådor till en expedithylla.
Gick bra efter fin hjälp från mästarskruvaren Tindra.
Tar lite längre tid bara.
Helst när man ska använda hennes leksaksskruvmaskin.
Jag frågade om Tindra ska bli snickare eller byggingenjör när hon blir stor.
Nej det skulle hon inte bli. Jag ska bli krona mamma.

Även om hon var trött idag så tog det låååång tid att somna pga alla kliande myggbett.
Varför ska dessa envisa bett alltid börja klia när man ska sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar