måndag 8 november 2010

En tanke om bilkörning

Ni vet i Sverige när vi står vid ett trafikljus där det är rött då står vi ju i alla fall oftast bakom linjen.
Här står man framför och då menar jag långt framför. Gärna nästan mitt i korsningen.
Jag antar att det är för att de vill komma iväg först, för att de har så fruktansvärt bråttom.... men då har ju majoriteten av befolkningen bråttom i detta landet.......
I alla fall, jag står demonstrativt bakom linjen, och eftersom den andra "bredvid" står så långt fram i korsninegn så ser han ju inte när det blir grönt. vad händer jo JAG kommer ALLTID före den bilen som står mitt i korsningen.
Så då undrar jag vad vinner man på att stå så långt fram att man nästan blir påkörd av andra bilar, och sen ändå komma iväg sist.
Jag måste ha missat något.

5 kommentarer:

  1. De verkar ju inte vara de skarpaste knivarna i lådan , de grekiska bilförarna..... :D

    SvaraRadera
  2. Hmmm.... I Australien star man ocksa framfor linjen fast bara typ en halv meter. Mamma och pappa klagar jamt pa att jag gor det nar dom kommer hit =)

    SvaraRadera
  3. Ja dom är verkligen crazy drivers här.
    Däremot kör jag faktiskt mot rött numera. Går det ingen på övergångsstället så måste man köra annars blir man nermejad av dom bakom eller halvdöd av deras tutande...men säg inget till nån;)

    SvaraRadera