måndag 29 november 2010

Åter till det normala

Nu är mormor och farmor tillbaka i det snöiga Sverige.
De lämnade oss i lördags. De har haft väldig tur med vädret.
Förra november regnade det väldigt mycket har jag fått veta.
Det har inte varit så här varmt i november sedan 1901.

Lördagseftermiddagen spenderade jag och Tindra hos en av norskorna, det var pepparkaksbak.
Tindra försökte "smuggeläta" degen. Hon gömde den i ena handen och så böjde hon ner huvudet, då trodde hon att jag inte såg att hon åt.
Klart hon får äta lite....men om man inte säger stopp tror jag att hon skulle kunna äta upp hela degen.
Rickard var på jobbet medans vi bakade, sedan blev det sushi/sashimi på kvällen. Min favvomat.

Igår blev det lite adventspynt. Svårt att få den där julkänslan.
Satte på en julskiva för att få lite mer stämning.

Måndag igen, idag blir det lite fix här hemma, tvätta, städa lite, sopa, handla.
Alla dom där roliga sakerna.......
Glad första advent på er allihopa (en dag försent)

2 kommentarer:

  1. Tur att vi har varandra och kan "stödkommentera" våra bloggar!!!!
    Jag följer många andra bloggar, men har nog aldrig kommenterat någon förrut. Men nu när man har en egen blogg så inser man att utan respons (kommentarer) så blir det ganska trist, "one way communication" lixom.
    Puss på´re!!!

    SvaraRadera
  2. :) ja så är det...tack för den här kommentaren. Vi bloggare får stötta varandra;)
    (har precis moffat i mig en lussekatt klockan tio på kvällen...inte så smart.)
    Puss tebaks

    SvaraRadera