onsdag 24 november 2010

Redan onsdag

Redan onsdag.
Vad har vi hittat på med mormor och farmor.
Måndag blev det att handla och ta ett besök på den stora plastleksakstingeltangelaffären Jumbo.
Efter att vi hämtat Tindra åkte vi hem och Helen som är vågad tog sitt andra dopp i poolen = 18 grader i vattnet.
Tindra skulle också bada...men hon satt på poolkanten och tyckte att Helen (farmor) skulle hoppa i först.
När Helen sedan var i skulle inte Tindra bada.
Jag förstår henne...hon är ju van vid en 30 gradig varm pool.

I havet är det nu 22 grader, både mormor och farmor har badat i havet idag.
Igår hade de en jobbig dag.
Först var vi i "old town" och gick och tittade i affärer.
De verkade dock inte så köpsugna.....de var mest hungriga.
Vi fick helt enkelt gå och köpa oss en glass, det höjde deras blodsocker en stund.
Lunchen tog vi hemma.
Senare på eftermiddagen bar det av till stora lekparken, vidare till early learning center, dagen avslutades med en pizza på Pizza Express.
Mammorna var såååå trötta, de somnade tidigt.

Idag har de fått en vilodag. Jag har varit hos frissan. De har gått på stranden. Solat och badat.
Vi tog en tripp till ett ställe som heter Santa Marina Retreat på eftermiddagen.
Där fanns hästar, grisar och lite andra djur med mera och en liten lekpark för barn.
Här mörknar det redan klockan fem, så tills dess var vi hemma igen.
Tacos blev det till middag. Nu är klockan 22.00, mammorna är i säng.

Imorgon blir det pepparkaks och lussekattsbak.Det har Tindra tjatat om i månader.
Jag lämnar hemmet och passar på att spela golf.
 Tindra doppade bara fossingarna. Det är för kallt mamma.
 Helen softar
Tindra har fått igång mammorna att dansa till hennes favorit dvd. Sing along.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar