måndag 1 november 2010

Svensk vecka

Fredagkväll var första kvällen vi behövde ha tröja på oss när vi åt ute.
Hade regnat på dagen, därför lite kyligare på kvällen. Kan tänka mig att det var 18-19 grader.

Igår 21 grader i poolen...det känns kallt.
Märkligt vad snabbt man vänjer sig vid värmen.
I Sverige tycker man ju det är riktigt skönt om det är 19 grader i havet när man badar. Här tycker man det är kallt bara att doppa tårna....men har man väl kommit i så är det ju skönt.
I lördagsmorse hade det kommit lite regn. Tindra blev överlycklig och sprang ut med full regn mundering...hon blev dock lite besviken, de små vattenfläckarna som fanns gick inte att hoppa i.

Lördagskväll var Rickard och jag på stor middag på Four Seasons hotell, mycket shippingfolk.
Det var trevligt, god mat. Desserten var lite suspekt. Green tea pannacotta, såg ut som playdough deg.
Det blev lite dans också...inte för Rickard men för mig.
Tindra hade tre barnvakter, Hasse, Clas och Pia. Gick galant.

Denna vecka har det varit "Svensk vecka" på Londa Hotell här i Limassol.
Igår var vi där o åt svensk buffe. Det  var gott att frossa i olika sorters lax, rödbetssallad, sill, hemmagjorda köttbullar med mera. Kocken på Londa är svensk.
Jag fick en fråga varför princesstårtan är grön....har ingen aning.
Rickard var tvungen att åka till Sverige igår. Ska även vidare till Finland, är tillbaka på tisdag eller onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar