Igår var Tindra på sitt första barnkalas här, 3 årskalas. Blev bjuden av Nefeli som går i hennes klass.
Det är vanligt här att man bjuder alla som går i samma förskolegrupp. Man är inte hemma utan man är på något lekställe och har kalaset. Det finns många "lekställen" här.
Igår var vi på något som heter Hula Hoop. Kalaset var mellan 18-20.30...också vanligt att man har det så sent.
Vi var förstås bland dom första som kom...har fortfarande inte lärt mig att här är det ingen som kommer i tid.
Tindra sprang iväg till Nefeli direkt och sen upp i klätterställningen och sen försvann hon....
Folk droppade in en efter en, släkten var också där och fyra till från förskolan.
Jag pratade med ett par av föräldrarna. Brandons mamma och Marias mamma.
Tindra hade kanonkul med sina kompisar och det var roligt att ha ett ansikte på barnen hon pratar om, oftast ser man dem men man vet inte vad de heter.
Ljudnivån var ganska hög och det var lite halvgalet.
Idag har Rickard sin söndagsgolf. Tindra och jag har varit på stranden på förmiddagen.
Det är riktigt skönt väder, som en riktigt bra sommardag i Sverige, gissar på 27-29 grader, kanske 25 grader i havet.
Det är skönt att vara vid havet...men lika skönt när man kommit hem igen och duschat av sig all den förb.....sanden och plockat upp alla sandiga kläder och handdukar.
Tindra är inne på jultemat. Hon gjorde en julgran av sand på stranden som vi skulle dansa runt.
Nu gör hon julkort....ska limma fast små dekorationer på blanka kort....men jag vet inte hur detta kommer gå hon har börjat limma frenetiskt på alla julkorten...frågan är om det kommer gå att skicka dem....det går nog inte att öppna korten när hon är klar.

25 grader i havet!!!När kan jag komma? Det låter så skönt. Nu måste jag leta efter en rik man som vill spendera mycket pengar på mej!!
SvaraRaderaSer framemot Tindras julkort. Kram fr Maria
Du är sååå välkommen. Grabba tag i nån man på stan som ser tät ut;) Kram
SvaraRadera