torsdag 4 november 2010

IKEA

Vad vore Cypern utan IKEA..."tjedeligt".
Idag har jag och Elisabeth (norskan) varit på IKEA. Tänk om inte IKEA fanns...vad skulle man göra då:)
Det främsta jag hade tänkt att köpa var hyllor till Tindra, och Elisabeth skulle köpa en byrå och en bäddmadrass. Vi köpte en hel del grejor men inte just de. Till vårt försvar så var den bäddmadrassen Elisabeth skulle ha slut, så då måste vi ändå åka tillbaka nästa vecka igen.
Då kan jag också fundera på vilka och hur många hyllor Tindra behöver.


Fanns en massa julsaker, så nu har jag köpt på mig en del.
Vi har ju inget här och förra året tog visst vissa julsaker slut ganska tidigt på IKEA.
Ja så det var lika bra att köpa på sig.
Det var "dejligt" att vara på Ikea. Jag tror förresten att jag kommer att lära mig norska snabbare än grekiska.

Nu sitter vi här i vår "hytte" med "lys" och dricker te.
Börjar bli lite kallt på kvällarna, klockan sju var det bara 22 grader.

3 kommentarer:

  1. "Bara" 22 grader..... Avis.... Här håller vi på att blåsa bort av höstvindarna, och har man tur lägger sig termometern på 8 grader. Men i blåsten känns det som minus 8.... Kram

    SvaraRadera
  2. Alva och jag ska till Ikea om nagra veckor med en kompis Jennie och hennes dotter Sonja som ar lika gammal som Alva, ser fram emot det saaaa himla mycket! Fast jag koper mest godis och mat nar jag ar dar. Och det kan nog bli ganska kaotiskt med tva smattingar som vagrar sitta i vagn langre an 5 mins. Ja ja...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Frida: Det är svårt att föreställa sig hur kallt det är i Sverige nu när vi fortfarande har svensk sommarvärme här. Har inte den riktiga höstkänslan.

    Erika: Jag brukar alltid handla en hel del smått och gott FÖRSTÅS.....men inte den här gången...salta sillar slinker dock alltid ner;)
    Det är ingen hit att ta med Tindra till Ikea...så jag vet vad du menar.

    SvaraRadera