måndag 17 januari 2011

Bolibompa

Bolibompa tittar Tindra på ibland. Många av programmen kan vi inte se för att vi inte bor i Sverige, och de visas av rättighetsskäl inte utanför Sverige bla bla bla. Hotell kantarell har hon kunnat se, det har varit en favorit ett tag.
Nu har hon fått en annan favorit. När progranmledarna lagar mat med andra barn.
Det är små snuttar på 3-6 minuter.
Igår hade hon dukat upp lite olika grejer på vardagsrumsbordet och hon ville att jag skulle vara med och ringa på dörren (som de gör i Bolibompa).
Sedan skulle vi baka, precis som de gör i bolibompa.
Jag hann och spela in det en liten stund, innan hon sa åt mig att jag inte fick sitta med mobilen, jag skulle ju vara med och baka. 
Här får ni ett smakprov på när Tindra bakar "pepparkakor".

Efter hon var klar drack hon upp det lilla som fanns i skålen.
Typiskt Tindra:).

2 kommentarer:

  1. Så söt! Hon är en hejjare på att vispa Tindra! Våra små barn gillar oxå att titta på när de lagar mat på bollibompa. Alva vill alltid hjälpa mig i köket när jag lagar mat... Och då vill ju lillebrorsan oxå vara med, fast det blir ju lite svårt att fixa två barn på stolar med skärbräda och kniv och sedan själv laga mat... Alvas högsta dröm är att vara med på "matnicklas" på Bollibompa.

    SvaraRadera
  2. Vispa kan hon:)
    Jag förstår att det är trixit med att hålla reda på två barn och laga mat..
    Matnicklas, det tror jag inte vi har sett, det ska jag undersöka.

    SvaraRadera