fredag 21 januari 2011

Fredagsmys

Ikväll har Tindra och jag fredagsmys. Hon har beställt maten.
Korv, köttbullar, makaroner och ketchup. (Köttbullarna från IKEA).

Senare blir det en film som Tindra får bestämma, o så popcorn och kex.
Här är kvällens konversation vid matbordet:
Tindra visade ett kort där hon och hennes kompisar Maria och Nefeli var med
Emma: Vad heter dom?
Tindra: Maria, Tindra och Nefeli
Emma: Är det dina kompisar?
Tindra: Ja Maria är min kompis och Nefeli är min kompis...men ibland är Nefeli lite busig tycker jag......
men bara ibland är hon busig.
Emma: Har du flera kompisar på dagis?
Tindra: Ja men ...amen Emma, jag vet inte vad alla männsikor heter på mitt dagis.
Emma: Har du någon mer kompis?
Tindra: Nej jag har bara MÅNGA..oj vet du vad jag glömde, Zapa, Zapa är också där...o sen var det en liten kompis...
Emma: Brandon är inte han din kompis
Tindra: Ohh (stor suck).. men jag skaaaa...jag vet inte vad du säger för nåt....ja han är min kompis..men Brandon säger malo ke malo till mig, han säger inte filli till mig
Emma: När säger ni malo ke malo?
Tindra: Det betyder nåt på engelska.
Emma: Jaha, vad betyder det på engelska då?
Tindra: Vet inte..det är inte så noga att veta.

En annan konversation lite senare.
Emma: Tindra sitt inte på soffbordet, det gör vi inte.
Tindra: Amen Emma alltså vill man så vill man och vill man inte så vill man inte det alltså
Emma: Tindra sitt inte på bordet.
Tindra: Vet du en sak Emma, kan man inte så kan man inte........mamma jag vill ha mer vatten.
Emma: Ja men sitt inte på bordet.
Tindra Nej, OK dåååå.

Ha en skön helg allihopa.

6 kommentarer:

  1. Va??? Är inte du och kollar på Dr Alban????? Trodde jag absolut att du skulle ;). Skulle ha varit rätt så skoj ändå, när man tänker efter.Dricka Piggelin (eller vad man nu drack på den tiden , tequila kanske) och dansa så där snyggt som man gjorde å den gamla goda tiden.... No Coke, är ju en annan superhit alá Dr Alban.
    Mysigt med "tjejfredagsmys"!!!!!! Ha det bra, kram

    SvaraRadera
  2. :) tequila tiden just det ja, eller kanske en hot shot.........Sing halleluha.

    SvaraRadera
  3. Tindra är ju härlig, hon låter så stor! Med Emil är det mest envägskommunikation. Dr Alban går under namnet Dr Laban hemma hos oss ;) har träffat honom 1 ggr när Emil och jag åkte tåg, Emil lekte med hans dotter. Nu blir du avis va... ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Haha, Ja ibland tror man att hon är större än hon är..och andra gånger tror man det inte;).
    Dr Laban hihi...kram

    SvaraRadera
  5. Ha ha, vad roliga dom ar de sma! Har hon alltid kallat dig Emma? Gulligt.

    Dr Alban videon paminde mig om nar du och jag dansade pa fredags discot i "matan" pa Ramunder :)

    SvaraRadera
  6. Erika
    JAG VET, jag fick också minnen:)
    Hon har sedan en månad tillbaka börjat kalla mig Emma.....vet inte varför...antagligen för hon hör att alla andra säger Emma.

    SvaraRadera