torsdag 27 januari 2011

Regn och rusk

Jaha då var det hög tid att skriva ett par rader.
Den här veckan har gått så snabbt.
Rickard kom tillbaka från Sverige i söndagsnatt.
Korten är från i söndags då det var ljuvligt väder, 21-22 grader.
Lördagen var vi i Nicosia, det var en kall och regnig lördag.
Även de senaste dagarna har varit ganska blöta.
Inatt var det riktigt oväder, så som det var när jag kom ner hit för snart ett år sedan.
Åska och blixt i samma sekund.
Nu verkar det ha slutat regna och börjar spricka upp lite.
Får se hur länge det varar, det ska regna ett par dagar nu. Det gör inget, det är bra för vattendammarna och växtligheten.
Tindra och jag var även i Nicosia i tisdags, när vi åkte hem därifrån var det ett ordentligt regnoväder, alla körde sakta på motorvägen och blinkade med helljusena.
Som tur är så varar det ju inte så länge och kan vara väldigt lokalt så ju närmare Limassol vi kom desto bättre blev det.
Helt plötsligt öppnade Tindra dörren, gissa om jag fick smått panik.
Som tur är körde jag sakta pga regnet.
Vi fick stannna på motorvägen, stänga dörren och sen mutade jag henne med klubba och juice om hon inte öppnade dörren igen.
Inte pedagogiskt korrekt säkert...men det är det som går hem i såna kniviga situationer;)
Nu har vi satt på barnlåset, var barnsligt enkelt. Att vi inte gjort det tidigare.

Idag är Tindra hemma från dagis, hon har feber. Det var väl dags då hon knappt har varit sjuk sen vi kom hit.
Hon sitter i soffan och tittar på Långben.
Nu kom regnet igen.....

2 kommentarer:

  1. Det är så overkligt att ni går omkring i sommarkläder medan vi bara fryser. Men nu har det alltså kommit lite vinter. Det verkar inte alls vara så många baciller i farten jämfört med svenska förskolor. Det är väl skönt!! Hoppas att Tindra blivit lite bättre nu. Kram från Mimmi

    SvaraRadera
  2. Nu är det vinterrusk;) nej Tindra har larat sig väldigt bra ifrån baciller. Idag är hon på G, vi har precis lekt skola/dagis. KRAM trevlig helg

    SvaraRadera