Vädret fortsätter att vara bra.
15-22 grader på dagarna. Kallt på kvällar och nätter.
Stranden har minskat, har kommit upp en massa sten, vilket det gör varje vinter på stranden där vi bor.
Lördagseftermiddag tog Tindra och jag en tur på stranden.
Det var en fin solig dag, men man måste ha en tröja eller jacka på sig.
Vi satt och tittade en stund på en fiskare, som stod på stenarna och fiskade nära stranden.
Tindra stirrade också ut en cypriotiskt familj som satt på stranden och också tittade på fiskaren.
Idag söndag har Tindra och jag varit på Mc Kenzie beach i Larnaca medans Rickard varit på jobbet.
Vi träffade den svenska familjen som bor i Nicosia.
Barnen lekte på stranden. Den stranden var jättefin och stor, bred med restauranger längs med hela stranden. När vi kom kl 10 var det ganska tomt på parkeringen och lite folk på stranden.
Vi kom i jeans och långärmat medan andra gick i bikini...men det blev varmare fram på dagen och inte ett moln på himlen. Så skönt.
Vi åt lunch där innan vi åkte hem.
När vi åkte hem vid tvåtiden var det fullt med folk på restaurangerna och parkeringen var full med bilar.
Söndag är som jag skrivit tidigare, cyprioternas utedag, långlunch, och det syntes tydligt där.
Hemma igen ville Tindra ha mössa och vantar när hon var ute och gjorde stensoppa.
Det var nog runt 12-15 grader eller nåt sånt. Tar man på sig en jacka är det skönt att vara ute.
Nu är det kväller och Rickard och Tindra tog en tur in till strandpromenaden inne i stan.
Kram






Inga kommentarer:
Skicka en kommentar