Idag träffade Tindra och jag våra norska vänner på eftermiddagen på Ibsen café på "norsk 17 maj lunch".
Det var flera norrmän där, trevligt att få vara med.
Ibsen café ligger i Limassol, det är ett internationellt café, hon som har det är norska.
Hon brukar ha lite olika teman och maträtter från olika länder.
Idag hade hon såklart traditionell 17 maj mat.
Det var äggsallad, lax, olika sorters pajer och lite annat smått och gott.
Mycket trevligt att bli medbjuden på.
Tindra kunde också leka lite med sina kompisar Gard och Sivert.
En rysk tjej, kollega till Gard och Siverts pappa var också där, och hon pratade en del med Tindra.
Hon tyckte Tindra var lite lik Emil i Lönnerberga...med sitt ljusa hår som stod åt alla håll och kanter idag.
Mmmm hon kanske har lite Emil i sig.
Jo en annan sak, Tindra berättade för mig idag att hon ska gifta sig med Zapa, och Nefeli ska gifta sig med Brandon...jojo det börjar tidigt.
Idag fyller ju även min mamma år, har redan grattat henne, men i alla fall grattis grattis.
Till Norge, gratulerer med dagen (vet inte om det stavas så men det var så dom sa idag i alla fall).
Rickard är hemma igen, kom nu ikväll.
Skönt familjen är samlad.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar