Idag har det varit en riktigt härlig dag vädermässigt.
Runt 28 grader på dagen och vindstilla hela dagen.
Sista veckan har det blåst en hel del, främst på eftermiddagarna...men som sagt idag var det riktigt nice.
Jag var inte ute på förm men när jag hämtat Tindra gick vi till stranden och träffade Marlene och Margot.
Blev lek på stranden hela eftermiddagen. Tindra blötte sig till sist också.
Sen när man kommer hem är det sand överallt..den sätter sig verkligen fast, men men så är det;).
Tindra somnade vid nio idag efter att ha lekt lite allt möjligt...bland annat dagis, eller skola som hon också säger. Pratades om dom gamla vanliga, Nefeli och Zapa.
Hon leker en del att hon ska gå till skolan.
Scenariot är detta: hon går ut genom grinden, stänger grinden, pratar lite för sig själv.
Går längs med gruset utanför oss oftast ner till en parkering vi har längre ner.
Där vänder hon och kommer tillbaka. Plockar eventuellt en blomma eller tar med sig några stenar på vägen.
Går in genom grinden igen.......ja då har hon varit i skolan.
Jag säger att jag vill att hon ska bara gå så jag ser henne och gå på sidan av vägen.
Då säger hon med myndig röst.
Amen Emma jag gör ju det.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar